Fotogalerie

/album/fotogalerie236/a57042698-jpg/

Poloha na mapě

Z Ústí nad Orlicí přes čtyři hrady a nazpět

Zříceniny hradů, mnoho kulturních zajímavostí, zámecké parky a místa k příjemnému posezení, to všechno nabízí stezka Z Ústí nad Orlicí přes čtyři hrady.

Z Ústí nad Orlicí přes čtyři hrady

Zdroj: panoramio.com

Na první hrad - Lanšperk

Cesta začíná v Ústí nad Orlicí. Před mostem přes Tichou Orlici odbočuje na cyklotrasu č. 4048 a vede do Dolních Libchav. Za železničním přejezdem odbočuje vpravo, míjí tábořiště v Cakli a pokračuje údolím Tiché Orlice do Lanšperka. Pro prvního hradu, hradu Lanšperka, odbočte vpravo do kopce. Stoupání je dlouhé asi 2 km. Po návratu k zastávce ČD pokračuje cesta do Letohradu. Z Letohradu vede cesta kolem místního koupaliště a pokračuje po stezce č. 4074 na Lukavice. Odbočíte-li do kaštanové aleje, dostanete se do zámeckého parku, kolem rybníků sjedete ke koupališti a pokračujete po stezce 4073 kolem Divoké Orlice k mostu v Helvíkovicích, který proslavil rodák Prokop Diviš.

Litice, Potštejn, Žampach

Po průjezdu vsí následuje cesta do osady Popluží a za tratí se stáčí vpravo na lesní cestu. Čekají vás Litice nad Orlicí se zříceninou hradu. Výstup do kopce je poměrně náročný, ale v hostinci pod hradem se pak můžete osvěžit. Pokračujte po trase 4072. Připravte se, že tady je cesta místy nesjízdná a musíte kolo vést. Další zastávkou je Potštejn se zříceninou hradu. Potom vyrazte k westernovému kempu Vochtánka, kde je možnost odpočinku a občerstvení. Dále pak po zelené značce do Českých Libchav, u kostela odbočte vlevo na Žamberk a asi po 700 m vpravo na místní silnici vedoucí do Žampachu ke stejnojmennému hradu. Odpočiňte si v podhradí v Arboretum a zámeckých parcích a po trase 4053 zamiřte do Písečné a po komunikace kolem rybníka, kde se napojíte na cyklotrasu Letohrad – Ústí nad Orlicí.

Popis trasy

Ústí nad Orlicí - Dolní Libchavy – Černovír - Lanšperk – Hnátnice – Letohrad – Lukavice – Žamberk – Helvíkovice – Litice nad Orlicí – Potštejn – Vochtánka – České Libchavy – Žampach – Hnátnice – Lanšperk – Ústí nad Orlicí

Náročnost a délka trasy

Trasa měří 75 km a je značně náročná.

Občerstvení

První zastávku si můžete udělat po 12 km v Letohradu a posedět na zahrádce v Restauraci Nový dvůr. Další příležitost se vám naskytne na 20 km v restauraci Babeta, kterou najdete v Žamberku u koupaliště. Příležitost najíst se a odpočinout si vám nabízí také restaurace pod hradem Litice. To už za sebou budete mít více jak 30 km. Další možností je po ujetí 64 km načerpat síly v restauraci Pod Hradem v Žampachu.

Tip na výlet

Nezapomeňte navštívit zříceninu hradu Potštejn, pruslulého pohádkovým pokladem, který se nikdy nenašel. U vstupu se nachází hluboká jáma. Dříve se používala jako studně. Říká se, že byla natolik hluboká, že když do ní spustili kachnu tak vyplavala pod kopcem na Tiché Orlici. Navšivte zříceninu Potštejn a dozvíte se více.

Z Ústí nad Orlicí přes čtyři hrady a nazpět

Zdroj: Mapy.cz

Vyhledávání

Kontakt

Region Orlické hory Pondělí - pátek:
08:00 - 16:30

Certifikáty a ocenění

Doporučujeme

Poznejte tajuplný kout pískovových skal České Švýcarsko a vyberte si ubytování v obci Hřensko, vyražte na pěší tůru nebo v zimě na běžkách a vyberte si z nabídky ubytování v Bedřichově v Jizerských horách nebo si vyberte ubytování v Adršpachu na Broumovsku a objevte skalní města. Nezapomeňte navštívit také naše nejvyšší pohoří Krkonoše. Rezervujte si ubytování Janské lázně a okolí, ideální výchozí místo pro Vaše výlety.